We zijn als modern bureau zeker digital minded, maar we koppelen het wel graag aan je communicatiestrategie, merkwaarden en mogelijkheden. Al met al is digitaal communiceren namelijk in essentie niet anders dan communiceren op een andere manier. Het gaat er eigenlijk altijd om:
“Hoe kan ik de juiste mensen (doelgroep), laten weten dat ik een oplossing (je product of dienstverlening) heb voor hun probleem.”
En dat doen we dus tegenwoordig veel digitaal. We gaan vaak een traject met elkaar aan, waarbinnen we onder meer de volgende digitale producten ontwikkelen en in harmonie met elkaar samen laten werken:
Er zijn meer bureaus die de bovenstaande producten voor je kunnen maken en de dienstverlening uit handen kunnen nemen, dat weten we. Maar je kiest voor DCR Creatieve Communicatie als je achter die producten een stevig fundament en scherpe communicatiestrategie wilt hebben. We koppelen sterke designs en vloeiend lopende teksten dus echt aan je business. We willen verder gaan dan het maken van een ‘online brochure’. En dat gaat soms erg ver (horen we wel eens terug van onze klanten☺).
Zomaar even een webdesign maken en wat door jou ingestuurde tekst in WordPress knallen, dat doen we liever niet. We denken graag met je mee over de ingeslagen weg en hebben inmiddels een methode ontwikkeld die aantoonbaar werkt. Je leest op internet veel webbouwers, online marketing partijen of andere reclamebureaus die met name ‘datadriven’ te werk gaan. De data dus voorop en daarvandaan verder bouwen. Niet altijd wordt dan een boodschap gezonden die past bij jou als merk of onderneming en merk je dat bezoekers dus toch afhaken. Daarom doen wij dat op een andere manier, waarmee we tevreden klanten zaaien en hen goede resultaten zien oogsten.
We zijn bij DCR, als we er dan toch een labeltje op moeten plakken, liever contentdriven bezig. In essentie komt het op het volgende neer:
Wij zetten het verhaal van jouw business in om te laten zien dat we het probleem van je klanten oplossen.
En we gaan ver om jouw verhaal boven water te krijgen, maar het ook aan te scherpen en beter te maken. Zodra je met ons in gesprek gaat zal je zien dat we je kritische vragen stellen over waarom je doet wat je doet en hoe je dat doet. Ongemerkt zijn we dan al snel veel groter bezig dan met het ‘bouwen van je nieuwe website’, waarvoor je wellicht in eerste instantie bij ons hebt aangeklopt. Ongemerkt duiken we dan heel erg diep je de materie in en zijn we eigenlijk bezig met het bovenwater halen van je onderscheidend vermogen of (her)positioneren we je business. Onze klanten geven vaak aan: “Goh, ik had niet verwacht dat het zó ver gaat, het bouwen van een nieuwe website. Maar het helpt me wel enorm!” En niet zelden duiken onze klanten zelf ook weer zo diep haar eigen waarden en business in, dat ze soms tot het inzicht komen om dingen anders te doen dan dat ze tot nog toe deden! Er wordt ge-herpositioneerd of voor gekozen om toch meer op een andere doelgroep te focussen. En dat is een heel gaaf proces!
Je klant wil geholpen worden en we proberen zo dicht mogelijk op zijn probleem te komen, zijn pijn te voelen, om zo met jouw verhaal de oplossing aan te dragen. En daar bouwen we je website op:
Behoefte: We geven aan dat jij het probleem van je klant kent
Belofte: We geven aan dat wij de oplossing hebben die het probleem oplost
Bewijs: We laten zien dat jij dat vaker hebt gedaan en laten zien dat jij het ook daadwerkelijk kunt
Jouw verhaal en bovenstaande invalshoeken dekken eigenlijk de informatiebehoefte van je klant of de bezoeker van je website volledig. En dat werkt fijn. We laten dit alles vervolgens terugkomen in een prachtig, maar boven functioneel grafisch ontwerp en zorgen dat we al jouw input en kennis delen in teksten die staan als een huis. En bouwen zo een digitaal huis waar je op kunt bouwen.