We merken in Nederland dat de zomers warmer worden en dus gaan meer mensen op zoek naar een airco. De portable airco’s van ComfortPlus doen wat ze beloven en stellen niet teleur. Dat komt omdat ze een product zijn van klimaatspecialist Schilt Airconditioning B.V. Je koopt hiermee niet alleen verkoeling, maar ook een stukje kwaliteit en service.
Het merk ComfortPlus hebben we van begin af aan in de markt gezet. Zodra het warm begint te worden, vliegen de airco’s je om de oren vanuit allerlei uithoeken van de markt. De bouwmarkt heeft exemplaren, maar je pakt ze soms net zo makkelijk bij de buurtwinkel uit het schap. Aan ons dus de taak om de ComfortPlus modellen als premium, maar toch betaalbaar in de markt te zetten. De tijdspanne waarin de verkoop van airco’s op zijn top zit, is vaak de korte periode van (extreem) warm weer in ons land. We willen tijdens dat soort periodes ComfortPlus natuurlijk wel gelijk ‘bovenaan’ hebben. Nog een mooie uitdaging dus!
ComfortPlus heeft het beste van twee werelden. Je koopt de airco namelijk niet alleen om mee te koelen, maar je gebruikt op koude dagen om even snel de kamer te verwarmen!
Om Schilt Airconditioning B.V. te profileren als een ‘premium’ verkoper met écht verstand van zaken, besloten we om veel van de kennis met de de klanten te delen en ons zo te profileren boven de bouwmarkt modellen. Dit zie je terug in de productfolders en tevens kozen we om een eigen webshop te bouwen. Binnen de webshop is veel informatie te vinden over de portable airconditioning en het gebruik daarvan en klanten kunnen direct en eenvoudig bij Schilt Airconditioning B.V. bestellen. Zo stralen we autoriteit en betrouwheid op het gebied van de mobiele airco’s uit.
Uitwerking van Strategie en Concept in media en uitingen
ComfortPlus is een modern merk, dus hebben we gekozen voor een strak design. In het logo is het ‘plusteken’ subtiel verwerkt en door de rest van het design zie je hem terug in het patroon.
De webshop van ComfortPlus is compleet gebouwd op WordPress via de bekende WooCommerce plugin. Het design van de webshop past natuurlijk perfect in de ComfortPlus huisstijl. De backend van de webshop is zo ingericht dat de medewerkers van Schilt Airconditioning B.V. gemakkelijk orders kunnen afhandelen en beheren. Ook hebben we onder andere een plugin van de vaste vervoerder van de portables, DHL, ingebouwd.
De inhoud van de content op de webshop richt zich met name op het beantwoorden van veelgestelde (of juist vergeten) vragen van de doelgroep. Omdat de aanschaf van een airco vaak een impulsaankoop is (‘Het is warm, ik wil nu verkoeling’), denkt de klant weinig na over waar de airco aan moet voldoen en koopt men soms zelfs een airco die eigenlijk niet geschikt voor de ruimte waar hij hem voor wil gebruiken. We hebben daarom in kaart gebracht wat de voordelen van de portable airco’s van ComfortPlus zijn en waar men op moet letten. Hier wijden we een aantal contentpagina’s aan. Zo voorkomen we aftersales trajecten waarbij klanten met een product zitten waar ze geen profijt van ondervinden.
Uiteraard tracken we via Analytics de binnengekomen leads en conversies. Zo weten we waar onze bezoekers en klanten vandaan komen en kunnen we ook afhaakmomenten in het bestelproces herkennen en aanpakken.
Een ander aspect waar we mee hebben moeten dealen, is de snelheid waarmee de webshop gerealiseerd moest worden. In verband met de verwachtte zomerhitte en het binnenkomen van een nieuwe levering ComfortPlus mobiele airco’s hebben we webshop in anderhalve maand kunnen opleveren.
We blijven uiteraard werken aan het merk ComfortPlus en schaven constant aan een zo optimale beleving voor zowel de consument als de medewerkers van Schilt! Alles om in het zomerseizoen 2020 écht te kunnen gaan knallen.