Comfort Plus

JE HOUDT HET HOOFD COOL MET ECHT GOEDE AIRCO’S VAN COMFORTPLUS

HET BESTE VAN TWEE WERELDEN MET COMFORTPLUS

We merken in Nederland dat de zomers warmer worden en dus gaan meer mensen op zoek naar een airco. De portable airco’s van ComfortPlus doen wat ze beloven en stellen niet teleur. Dat komt omdat ze een product zijn van klimaatspecialist Schilt Airconditioning B.V. Je koopt hiermee niet alleen verkoeling, maar ook een stukje kwaliteit en service.

comfortplus mobiele airco

STRATEGIE

Het merk ComfortPlus hebben we van begin af aan in de markt gezet. Zodra het warm begint te worden, vliegen de airco’s je om de oren vanuit allerlei uithoeken van de markt. De bouwmarkt heeft exemplaren, maar je pakt ze soms net zo makkelijk bij de buurtwinkel uit het schap. Aan ons dus de taak om de ComfortPlus modellen als premium, maar toch betaalbaar in de markt te zetten. De tijdspanne waarin de verkoop van airco’s op zijn top zit, is vaak de korte periode van (extreem) warm weer in ons land. We willen tijdens dat soort periodes ComfortPlus natuurlijk wel gelijk ‘bovenaan’ hebben. Nog een mooie uitdaging dus!

CONCEPT

ComfortPlus heeft het beste van twee werelden. Je koopt de airco namelijk niet alleen om mee te koelen, maar je gebruikt op koude dagen om even snel de kamer te verwarmen! 

Om Schilt Airconditioning B.V. te profileren als een ‘premium’ verkoper met écht verstand van zaken, besloten we om veel van de kennis met de de klanten te delen en ons zo te profileren boven de bouwmarkt modellen. Dit zie je terug in de productfolders en tevens kozen we om een eigen webshop te bouwen. Binnen de webshop is veel informatie te vinden over de portable airconditioning en het gebruik daarvan en klanten kunnen direct en eenvoudig bij Schilt Airconditioning B.V. bestellen. Zo stralen we autoriteit en betrouwheid op het gebied van de mobiele airco’s uit.

CREATIE

Uitwerking van Strategie en Concept in media en uitingen

WE ZETTEN EEN MODERNE STIJL NEER

ComfortPlus is een modern merk, dus hebben we gekozen voor een strak design. In het logo is het ‘plusteken’ subtiel verwerkt en door de rest van het design zie je hem terug in het patroon.

Webshop

De webshop van ComfortPlus is compleet gebouwd op WordPress via de bekende WooCommerce plugin. Het design van de webshop past natuurlijk perfect in de ComfortPlus huisstijl. De backend van de webshop is zo ingericht dat de medewerkers van Schilt Airconditioning B.V. gemakkelijk orders kunnen afhandelen en beheren. Ook hebben we onder andere een plugin van de vaste vervoerder van de portables, DHL, ingebouwd.

De inhoud van de content op de webshop richt zich met name op het beantwoorden van veelgestelde (of juist vergeten) vragen van de doelgroep. Omdat de aanschaf van een airco vaak een impulsaankoop is (‘Het is warm, ik wil nu verkoeling’), denkt de klant weinig na over waar de airco aan moet voldoen en koopt men soms zelfs een airco die eigenlijk niet geschikt voor de ruimte waar hij hem voor wil gebruiken. We hebben daarom in kaart gebracht wat de voordelen van de portable airco’s van ComfortPlus zijn en waar men op moet letten. Hier wijden we een aantal contentpagina’s aan. Zo voorkomen we aftersales trajecten waarbij klanten met een product zitten waar ze geen profijt van ondervinden. 

Uiteraard tracken we via Analytics de binnengekomen leads en conversies. Zo weten we waar onze bezoekers en klanten vandaan komen en kunnen we ook afhaakmomenten in het bestelproces herkennen en aanpakken. 

Een ander aspect waar we mee hebben moeten dealen, is de snelheid waarmee de webshop gerealiseerd moest worden. In verband met de verwachtte zomerhitte en het binnenkomen van een nieuwe levering ComfortPlus mobiele airco’s hebben we webshop in anderhalve maand kunnen opleveren. 

We blijven uiteraard werken aan het merk ComfortPlus en schaven constant aan een zo optimale beleving voor zowel de consument als de medewerkers van Schilt! Alles om in het zomerseizoen 2020 écht te kunnen gaan knallen.

OOK EEN COOLE BRANDING VOOR JOUW MERK?

Stuur ons een berichtje en we maken snel een afspraak!

Radisson Safari Hotel

OP AVONTUUR IN ZUID-AFRIKA: BRANDING EN CAMPAGNE VOOR RADISSON HOEDSPRUIT

INVESTEREN IN HET RADISSON SAFARI HOTEL IN ZUID-AFRIKA

Het 138 kamers tellende Radisson Safari Hotel Hoedspruit biedt een spectaculair uitzicht op de Drakensbergen en is gelegen in het hart van het Lowveld, dichtbij het wereldbefaamde Kruger National Park en de Blyde River Canyon.

radisson hotel brochure design

Strategie

Om een kans te maken bij mogelijke investeerders is de uitdaging er om ze zo warm  te maken voor het Radisson Safari Hotel in Hoedspruit. Een visuele storyline op print en de online kanalen werd het uitgangspunt. 

Concept

The Nature is our Backyard 

Een goed verhaal verteld zichzelf vinden wij. We brachten daarom het vernieuwde hotel en zijn Zuid-Afrikaanse achtertuin (waarin je met een béétje beginnersgeluk de Big Five spot) in harmonie over in de branding. Het Radisson Safari Hotel is een luxe rustpunt dat niet te opvallend in zijn omgeving past, daarom kozen we voor het gebruik van luxe -Afrikaanse- details in de designs. 

Creatie

Uitwerking van Strategie en Concept in media en uitingen

BROCHURE 

Stijlvol en elegant, zo kunnen we de huisstijl van het Radisson Safari Hotel wel omschrijven. De stijl past moeiteloos bij de andere labels van de Lowland Group en sluit ook goed aan op het visual landmark van de Radisson keten.

ADVERTENTIE IN FINANCIEEL DAGBLAD, BEURSSTAND SECOND HOME BEURS

Stijlvol en elegant, zo kunnen we de huisstijl van het Radisson Safari Hotel wel omschrijven. De stijl past moeiteloos bij de andere labels van de Lowland Group en sluit ook goed aan op het visual landmark van de Radisson keten.

OOK MET ONS OP avontuur?

Stuur ons een berichtje en we maken snel een afspraak!

Sleeuwijk Yachting

ZO MAAKTEN WE VAN SLEEUWIJK YACHTING EEN MERK DAT DE BOOT NIET MIST.

EEN JACHTMAKELAAR MET MEER DAN 30 JAAR ERVARING.

Sleeuwijk Yachting wil de corporate uitstraling professionaliseren en de huidige commerciële uitingen in één lijn en stijl krijgen. Hiermee willen ze onderscheidend zijn van de concurrentie.

STRATEGIE

Het belang van een duidelijke (her)positionering in de markt was bij Sleeuwijk Yachting voor ons en voor Sleeuwijk Yachting zelf al snel duidelijk. We brachten nuances aan en hebben uiteengezet waar ze in Sleeuwijk nou echt in uitblinken. Ook hebben we keuzes gemaakt in hoe we het verhaal van de jachthaven aan de Merwede aan de man gaan brengen en via welke kanalen we dat gaan doen. Zo brachten we lijn aan in de te volgen communicatiestrategie.

CONCEPT

Om een onderscheidende jachtmakelaar te kunnen zijn, moet je op de hoogte zijn wat er op de markt is en welke bijzondere eigenschappen een jacht allemaal kan bezitten. In dat kader bedachten we deze inslag:

Natuurlijk wilt u de hoogste prijs voor het jacht dat u te koop heeft. Dat vraagt een gespecialiseerde makelaar met kennis van zaken. Eén die snel onderkent welke specificaties uw jacht aantrekkelijk maken voor een potentiële koper. En vooral een makelaar die die unieke kenmerken op waarde weet te schatten.

Zo’n makelaar is Sleeuwijk Yachting. Als internationale makelaars bestrijken we het complete gamma van de markt. Daardoor hebben we meer kennis van uiteenlopende typen en specificaties van luxe motorjachten. En daardoor weten we precies hoe die unieke kenmerken zich vertalen in een reële verkoopprijs. Zoekt u ook een makelaar die weet wat de werkelijke waarde van uw jacht is?

SLEEUWIJK YACHTING OVER ONZE SAMENWERKING

“Wij hebben DCR ingeschakeld om onze huisstijl compleet te vernieuwen. Wij hebben de heren gevraagd om de volgende zaken te vernieuwen: Website, brochure, huisstijl en een hand te helpen bij het schrijven van de online teksten. Na veelvuldig overleg met ons team kwamen Sven en Eric met verfrissende ideeën. De ideeën werden, in nauwe samenwerking met ons, heel professioneel uitgewerkt.”

– Niels Schröder

Creatie

Uitwerking van Strategie en Concept in media en uitingen

WE GEVEN DE BESTAANDE HUISSTIJL NIEUW ELAN

De huisstijl van Sleeuwijk Yachting heeft een aantal sterke en kenmerkende eigenschappen. Natuurlijk maken we gebruik van de karakteristieke vuurtoren en de krachtige kleurstelling met het bordeaux rood. Met verfijnde aanpassingen zorgen we voor een nieuwe en frisse uitstraling!

WEBSITE

Een website die makkelijk bereikbaar is voor de doelgroep, een goed beeld geeft van de jachthaven, de mogelijkheden in kaart brengt en een thuis biedt aan het huidige aanbod. Dát is precies wat ze is Sleeuwijk willen zien. En wij bedachten, ontwierpen, schreven en bouwden hem. In WordPress, want dit CMS is bij uitstek geschikt om ook door de klant zelf bij te houden. Met een koppeling van de externe database van de aanbod jachten, worden de schepen automatisch ingeladen.

SLEEUWIJK YACHTING OVER ONZE SAMENWERKING

“DCR maakte van onze wensen de vertaalslag naar de programmeurs en schreef samen met ons de teksten op onze website. Een lastige opgave voor iemand die niet bekend is in onze branche maar door gedegen vooronderzoek te doen hebben zij een prachtig resultaat neergezet. Sleeuwijk Yachting is in een nieuw jasje gestoken waarmee wij de komende jaren zeker voor de dag kunnen komen. Daarom danken wij dan ook DCR voor de prettige samenwerking en raden DCR van harte aan.”

– Niels Schröder

OOK EEN WATERDICHTE BRANDING VOOR JOUW MERK?

Stuur ons een berichtje en we maken snel een afspraak!